הגשת מועמדות להצטרפות לארגון

הצטרפו אלינו

השאירו את הפרטים הבאים:

הצטרף לחברות בארגון שלנוהצטרף למסלול ההסמכה לסוכנויות



השירות המבוקש:




שיחה
מהירה

איך אפשר להתמודד עם לקוח שלא משלם – מקרה בוחן

רשת האינטרנט מכילה מידע רב על בעלי עסקים רבים ומגוונים. בלחיצת כפתור אחת ניתן למצוא אינסטלטור בפתח תקווה, שירותי משלוחי פרחים ברמת גן או מעצבת שמלות כלה באזור הדרום. אך מה גורם לאנשים לבחור בתוצאת חיפוש זו ולא אחרת? אחד הגורמים המשמעותיים המשפיעים על ההקלקות הם המיקום של האתר בגוגל. וכאן המקדם האורגני נכנס לתמונה ועמל לילות כימים על עבודת הקידום המפרכת שאת תוצאותיה הראשונות אפשר לראות אולי כעבור חודש, ולעתים אף לאחר מכן. בינתיים, הלקוח לחוץ להגיע למקומות הראשונים בגוגל – וכשהעניין מתעכב, השכר של מקדם האתרים מתעכב גם כן. כמו במקרה של גדי.

ללמוד ממקרה בוחן

גדי (שם בדוי) מקדם אתרים נלהב בראשית דרכו היה להוט לקדם את האתר של שמעון (שם בדוי) – בעל חנות בגדים מקומית במרכז העיר. שמעון רצה להרחיב את העסק שלו במהירות ואף לפתוח סניפים במקומות אחרים בארץ. הוא היה להוט להגיע למקומות הראשונים בגוגל, ולחץ על מקדם האתרים המתחיל שלו להגיע לתוצאות גבוהות כבר בשלושת השבועות הראשונים. אף על פי שגדי ניסה להסביר לשמעון כי קידום אתרים אורגני לוקח זמן, שמעון סרב להקשיב לו ומיהר לסגור את העסקה.

חוסר הניסיון של גדי עם לקוחות העיב על כושר השיפוט שלו, והוא לא הצליח להבחין בכך שמדובר בלקוח בעייתי. במקום זאת, גדי עבד קשה במשך שלושת השבועות הבאים כדי לנסות ולקדם את האתר כפי יכולתו. אך כאשר בתום הזמן הזה לא ראה שמעון תוצאות, הוא סירב לעבוד עם גדי ולשלם את שכר הטרחה המגיע לו. לפני ביצוע העסקה, גדי לא השכיל להחתים את לקוחו הראשון על טופס הסכם עבודה, דבר שהקשה עליו להוכיח שאכן בוצעה עסקה בינו לבין שמעון.

מה אפשר לעשות כדי לקבל את הכסף בזמן

עיכוב בתשלום אינה בעיה של מקדמי אתרים בלבד, אלא של בעלי עסקים עצמאיים רבים. מדי שנה סובלים אנשי מקצוע רבים מעיכוב בתשלום או אי תשלום מצד הלקוח, ומוצאים את עצמם רודפים אחרי הכסף המגיע להם בזכות. אבל במקרה זה צרת רבים אולי נחשבת לחצי נחמה, מכיוון שיש מה לעשות בנידון. אלה כמה טיפים שיעזרו לכם להתגבר על בעיית התשלום ולקבל את הכסף בזמן:

  • לתאם ציפיות ולהחתים על חוזה – כמקדמי אתרים אורגניים, חשוב להדגיש ללקוח שוב ושוב שנדרש זמן עד לקבלת התוצאות הראשונות. טוב תעשו אם תדגישו את העניין הזה גם בחוזה העבודה (הסכם למתן שירותים) ותחתימו את הלקוח עליו.
  • להזכיר בעדינות – בשלב הראשון רצוי לשמור על יחסים טובים. אחרי הכול, ייתכן שהלקוח אינו רגיל להתנהל מול עצמאיים, וייתכן שהוא עדיין לא מבין עד הסוף את עבודתו של מקדם האתרים ואת העובדה שקידום אורגני מוצלח הוא עניין של זמן. משום כך, מומלץ להזכיר ללקוח בעדינות כמה ימים לאחר מועד התשלום שסוכם מראש, שהגיע הזמן לפתוח את הכיס.
  • להזכיר באסרטיביות – אם אתם רואים שעדיין לא בוצעה העברה לחשבון הבנק שלכם לאחר התזכורת המנומסת שלכם, זה הזמן להעלות הילוך ולשלוח תזכורות אסרטיביות יותר. התזכורת יכולה להיות מכתב רשמי לבית הלקוח המציין במפורש את התאריך שבו הוא צריך לשלם.
  • תשלום מראש – כדי להבטיח שהכסף באמת יכנס לחשבון שלכם, תוכלו לעבוד בשיטה של תשלום מראש. שיטה פשוטה זו "תבריח" את הלקוחות הבלתי רציניים ותשאיר את הלקוחות האיכותיים יותר.

אלה כמה שיטות שיכולות לסייע לכם להתמודד עם לקוח שלא משלם, אך כאשר מדובר בלקוח בעייתי ומאיים שחייב לכם סכום כסף רב, מומלץ לפנות לגורמים משפטיים.

 

להצטרפות לארגון מלאו את הפרטים הבאים:

חברה לבניית אתרים חברה לבניית אתרים