הגשת מועמדות להצטרפות לארגון

הצטרפו אלינו

השאירו את הפרטים הבאים:

הצטרף לחברות בארגון שלנוהצטרף למסלול ההסמכה לסוכנויות



השירות המבוקש:




שיחה
מהירה

12 סעיפים שכדאי לכם לכלול בהסכם עם חברת הקידום שלכם

הסכם קידום אתרים הנו מסמך רשמי המאגד את אפיון והיקף העבודה בין הצדדים. בהסכם לא יצוינו מפרטי העבודה של חברת הקידום שכן אלה מרכיבים את תכנית העבודה הסודית והייחודית שלה, אולם קווים מנחים אלה ישמשו לצרכי עבודה תקינה ושוטפת בין הצדדים. טרם חתימה על הסכם העבודה, שימו לב שההסכם כולל את הסעיפים הבאים או לפחות חלק גדול מהם.

12 סעיפים שכדאי לכם לכלול הסכם עם חברת הקידום שלכם

אז על מה חשוב להסתכל בהסכם עם חברת קידום?

  1. המחיר – המחיר חייב להיות רשום הסכם העבודה. אם יש עלות של מקדמה, תשלום חודשי ו/או תשלום כולל – יש לכתוב את כולם בצורה ברורה לפני מע"מ ואחרי מע"מ. לא פעם נתקלנו במקרים בהם הלקוח התבקש להפקיד סכום מסוים וזה אמר שסיכמו אתו על סכום אחר או שחשב שהסכום כולל כבר את המע"מ. בטח בעבור לקוחות שאינם מעבירים את השיקים מראש או משלמים לכל התקופה – כדאי בהחלט שהכול יהיה מתועד וברור לשני הצדדים.
  2. היום שאחרי – לאחר שהלקוח החליט לסיים את העבודה עם חברת הקידום, ללא קשר אם תקופת הקידום הייתה מוצלחת יותר או פחות, חברת הקידום תהיה ככל הנראה מתוסכלת לאבד לקוח ומכאן שהן עשויות לנקוט ב"פעולות נקם" כמו למשל להסיר את הקישורים מהרשת אותם הם בנו לאורך תקופת הקידום עבור הלקוח. כמובן שדבר כזה לא מתקבל שכן הלקוח שילם עבור עבודה זו ולכן הלקוח צריך להיות מוגן בהסכם במקרה זה.
  3. נזק צד ג' – תביעות רבות בתחום עוסקות סביב נזקים וחובות לצד ג'. חשוב לוודא כי המקדם או חברת הקידום הפועלים מולכם הנם עסק נפרד ואמין בתחום ושיש נציג אישי מהנהלת החברה החתום באופן אישי על ההסכם.
  4. תקופת ההתחייבות – על מנת למנוע אי נעימויות יש לעגן בהסכם את תקופת המחויבות של הלקוח. כלומר את תקופת העבודה בין הצדדים. כאשר תרצו לחדש את התקופה תוכלו לעשות זאת בהסכם חדש עם תאריכים מעודכנים. בדרך כלל חברות הקידום מבקשות התחייבות של חצי שנה-שנה מראש על מנת לאפשר לעצמן טווח זמן סביר לספק תוצאות שכן ידוע כי הקידום האורגני היא טכניקת קידום הפועלת לטווח הארוך.
  5. זכויות יוצרים על תוכן – חברות קידום רבות שוכרות את שירותיהם של כותבי תוכן (כספקים) וכך למעשה דואגות לתכנים עבור הלקוח הן עבור האתר שלו והן לצרכי פיזור. לצערנו ישנם לא מעט כותבים לא מקצועיים שעוברים על זכויות יוצרים ומגישים תוכן מועתק. ישנם כלים שיכולים לבדוק זאת לפני הגשה ללקוח אבל האחריות לבדיקת התכנים והספקתם בצורה תקנית וייחודית ללקוח היא על חברת הקידום ולכן סעיף זה צריך להיות מעוגן בחוזה גם כן.
  6. אופן התשלומים – סעיף נוסף שחשוב לכלול בהסכם הקידום הנו אופן התשלומים. האם התשלום מתבצע בהעברה בנקאית? בשיקים? אשראי? האם ישנה מקדמה? האם התשלום הוא מראש לכל התקופה או חודש בחודשו?
  7. תיאום ציפיות – לא פעם טוען הלקוח במהלך ולאחר תקופת הקידום שהחברה הבטיחה לו תוצאות, הבטיחה לו מקום ראשון בגוגל והבטיחה לו X לקוחות חדשים בגוגל. עכשיו במקרים מסוימים החברה לא תוכל לעמוד בהבטחה שלה, אולם אם תיאום הציפיות מהחברה ומהלקוח לא יהיו מעוגנים בהסכם הרי שיבוא הלקוח אחרי שנה ויטען שאיש המכירות של החברה הבטיח לו כך וכך – והחברה תטען מצידה שאין סיכוי שאיש המכירות הבטיח לו דברים כאלה – וכך למעשה הטלפון השבור מביא למצב שהלקוח מתוסכל ועשוי אף לתבוע את חברת הקידום כדי לנסות להוכיח את טענותיו.
  8. השירותים המוצעים – חשוב לכלול בהסכם גם את רשימת הדברים שהלקוח יקבל במהלך עבודת הקידום. חברת הקידום לא תחשוף את כל העבודה לפרטי פרטים זה ברור, אולם רישום של כמה דברים חשובים שיקבל אותם הלקוח במהלך עבודת הקידום תבטיח ללקוח שהוא מטופל היטב. כך למשל תוכלו לרשום כמה מאמרים הלקוח יקבל באתרו בכל חודש, מחקר מילות מפתח, אולי אפילו כמה שעות עבודה יקבל הלקוח ועוד.
  9. מבנה החבילה – כמה מילות מפתח מקודמים בחבילה? האם החבילה בנויה לפי תקציב כולל או לפי עלות למילת מפתח? חשוב לעגן גם מידע זה למניעת טענות של הלקוח בנוגע למה שהובטח לו.
  10. דרישות מהלקוח – על מנת שתהליך הקידום יהיה להצלחה יש צורך בשת"פ מהלקוח. כך למשל בעת מתן גישת ניהול לאתר ולשרת, מתן אישור להעלאת תכנים וביצוע שינויים באתר, גישה ואישור להתקנת קוד מעקב לאיסוף נתונים סטטיסטיים על האתר וביצועיו ועוד.
  11. הגבלת אחריות – אף חברת קידום לא תרצה לשלם ללקוח עשרות או מאות אלפי שקלים בגין נזיקין בעבודה של 1000-2000 ש"ח בחודש או מעט יותר… כך למעשה יעדיפו חברות הקידום להגביל את מושא האחריות שלהן על ביצועי האתר וההכנסות דרכו לתחומים אחראיים והגיוניים. מדובר בהליך מקובל וידוע שכן צריך למצוא את האיזון שבין ביטחון הלקוח ואמונה בחברת הקידום לבין מתן אפשרות לחברת הקידום לעבוד באופן חופשי מבלי להרגיש את החבל סביב הצוואר לכל אורך תהליך הקידום.
  12. עבודה חוקית ותקנית – בעבר חברות קידום מסוימות עשו שימוש בשיטות מלוכלכות לקידום מהיר של הלקוחות אולם לאורך השנים גוגל הפכה חכמה יותר ויותר ועדכנה את מנוע החיפוש בהתאם. כאשר היא תופסת אתר המקודם באמצעות שיטות אלו הנקראות "כובע שחור" היא מענישה אותו משמעותית בדירוג והוא אף עשוי להיכנס לארגז החול שלה, מה שאומר שייקח המון זמן ועבודה כדי להוציא אותו משם – אם בכלל. לכן, כדאי מראש להימנע מעבודה מלוכלכת ולבצע את הקידום רק באמצעות טכניקות חוקיות, ישרות ובצורה הדרגתית ואנושית.

להצטרפות לארגון מלאו את הפרטים הבאים:

חברה לבניית אתרים חברה לבניית אתרים