הגשת מועמדות להצטרפות לארגון

הצטרפו אלינו

השאירו את הפרטים הבאים:

הצטרף לחברות בארגון שלנוהצטרף למסלול ההסמכה לסוכנויות



השירות המבוקש:




שיחה
מהירה

מדוע כדאי לעשות הסכם חתום בין חברת הקידום ללקוח?

הסכם קידום אתרים הנו הסכם המעגן בצורה חוקית נושאים מסוימים העומדים על סדר היום לפני, במהלך ולאחר עבודת קידום. מטרת ההסכם הנה להגן על שני הצדדים ולשמור על עבודה שקופה ככל האפשר מול הלקוח, לצד ביצוע פעולות קידום חוקיות לטובת קידום אתר העסק והבאת תוצאות בהתאם למצופה בין הצדדים. בעוד חברת הקידום אינה יכולה להבטיח את התוצאות אזי שלקוחות רבים שאינם מבינים ולו מעט בתחום, כועסים ועצבניים שכן אינם רוצים תוצאות מספקות. אחת הסיבות שהדברים הללו קורים היא בשל תיאום ציפיות לקוי. הסכם חוקי בין חברת הקידום ללקוח עשוי לפתור גם בעיה זו.

מי צריך לכתוב את ההסכם?

חשוב לנו לציין כי כל הנאמר במאמר זה אינו מהווה בטוחה משפטית ואינו נכתב בלשון משפטית. על מנת לנסח הסכם תקין לעבודת הקידום יהיה עליכם לפנות לעורך דין שינסח אותו עבורכם בהתאם לקווים מנחים וסעיפים שונים, שחלקם תלמדו פה, ותוכלו להגיע עמם לעורך הדין לטובת כתיבת הסכם תקין ומסודר.

כיצד נהיה בטוחים שההסכם משרת את שני הצדדים?

הסכם קידום הוגן ישרת את שני הצדדים: את חברת הקידום ואת הלקוח. חברות קידום הן הצד שבדרך כלל מכין את ההסכם מראש, עליו יצטרך לחתום הלקוח (ועליו הם חתומים בעצמם) ולצערנו הרב הן נוטות לחשוב שאם הן מכינות את ההסכם הוא נועד רק כדי לשרת אותן ולהגן עליהן. נוכחנו לדעת לאורך השנים כי לקוחות העריכו יותר חברות קידום אשר להן הסכם ובו מופיעים גם סעיפים הבאים להגן על הלקוח. מדובר בהתחלה טובה בין הצדדים ובהזדמנות נדירה לזכות באמון הלקוח טרם תחילת העבודה.

דוגמאות המגנות על חברת הקידום:

היו לא מעט סיפורים על צדדים שנפגעו כתוצאה משת"פ בין הלקוח לנותן השירותים בתחום הקידום האורגני. מכיוון שמדובר בתחום מורכב וגדול, על המקדם להכיר בעדכונים השונים של מנועי החיפוש, להמשיך לחקור באופן תמידי על המנוע ולעבוד בצורה סיזיפית כל הזמן על קידום אתרי לקוחותיו. הבעיה היא שגם המקדם עצמו יכול ליפול קורבן ללא מעט מקרים בהם הוא עובד קשה ולפתע הלקוח לא מעוניין לשלם או תובע ממנו את הכסף ששילם. מקרה מסוג זה יכול להיות למשל כאשר יש עדכונים במנוע החיפוש והוא לא הספיק להתעדכן באותו היום שזה קרה ואתרים שהוא מקדם החלו לסגת מעט בתוצאות. לעתים מספיק שהאתר ירד מהעמוד הראשון לעמוד השני בשביל לאבד את רוב התנועה לאתר. חלק מאותה תנועה כאמור הופכת ללקוחות והיא מקור פרנסה חשוב ולעתים אפילו עיקרי לבעל העסק. נכון – המקדם צריך להתעדכן לעתים קרובות לגבי שינויים במנוע החיפוש ולעשות כל שביכולתו להתאים את האתרים שהוא מקדם בהתאם לכך. אבל – לכל מקדם/חברת קידום יש הלו"ז שלה המוקדש ללימודים ועדכונים במהלך היום/שבוע/חודש. מכאן שכאשר הוא יגיע לשלב זה בלו"ז שלו הוא יתעדכן, יבצע את השינויים והאתר יחזור למקומו הטבעי. אם המקדם לא מתעדכן לעתים קרובות ו/או לא ייעשה השינויים המתבקשים בהקדם, אז הוא הבעיה. בכל מקרה אחר – כבר קרו מקרים בהיסטוריה שגוגל למשל ביצעה שינויים במנוע החיפוש, אתרים נסוגו בדירוגים ולאנשים לא הייתה סבלנות לחכות.

דוגמאות המגנות על הלקוח:

לצד האפשרות שחברת הקידום תיפגע ולרצון שלה להגן על עצמה באמצעות הסכם, חשוב שההסכם יכלול גם סעיפים המגנים על צדו של הלקוח. זאת בשל העובדה שגם הוא עשוי להיפגע. הלקוח בסך הכול הוא בעל עסק המשקיע ממיטב כספו לטובת קידום ופרסום האתר שלו. דוגמה כזו שבה הלקוח עשוי להיפגע אם הסעיף אינו מוגן בהסכם היא כאשר הלקוח מחליט שלא יחדש את חבילת הקידום שלו לתקופה נוספת והחברה מתבאסת על כך או לא רואה זאת בעין יפה שכן מבחינתה עשתה עבודה ראויה, הביאה את הלקוח לתוצאות יפות וכעת מחפש אולי אפילו "נקמה" קטנה או לעקוץ את הלקוח בצורה כזו שהוא ירצה לחזור אליה. אותה חברה יכולה למשל לחזור למקומות רבים בהם פרסמה את אתר הלקוח והוציאה אליו קישורים ופשוט להוריד את הקישורים הללו מהאוויר. לדוגמה: להוריד מאמרים שפורסמו באתרי מאמרים, אתרי תמיכה שונים, קישורים מרשתות חברתיות ועוד. הדילול בקישורים יפגעו במיקום של אתר העסק וכך למעשה גם בעסק שלו. זה לא הוגן מכיוון שאלו קישורים שיצאו במסגרת עבודה שחברת הקידום הייתה משולמת עליה לאורך כל התקופה ששני הצדדים עבדו יחד ומכאן שלא מן הראוי לפגוע במה שנעשה. מקרה זה עשוי להיות בדיוק כמו להזמין שיפוצניק לביתכם, לטפל בטיוח הקירות ובתיקונים שונים כהכנה לצבע ואם לא תרצו לשכור את שירותי הצביעה שלו אז הוא יחליט להרוס את הקירות ועוד לקחת כסף על העבודה.

לסיכום; כדאי לכלול הסכם קידום וחשוב לבדוק שבו יש סעיפים המגנים על שני הצדדים ומכבדים את שני הצדדים. הדרך הבטוחה ביותר לעשות זאת היא על ידי ניסוח ובדיקה של עורך דין בתחום.

 

להצטרפות לארגון מלאו את הפרטים הבאים:

חברה לבניית אתרים חברה לבניית אתרים